lørdag 31. januar 2015

nytt bilde ferdig


bestilling fra ei venninne på et bilde.
 kjempekos å male, 
og ikke minst et stort lerret på 100 x 150

aldri malt et så stor bilde før, 
men kan vel trygt si at det gav mersmak

en videre fin vinterstid til alle :)

malt krakk til Mari

malt krakk til Mari
Apekatt. Denne krakken ble malt på bestilling til en venninne. Bestillingen var at jeg skulle male ett dyr som passet til de andre krakkene jeg hadde malt til henne. Lærerikt for meg også, jeg måtte finne en type apekatt som var fin og grei å male, utrolig hvor mange typer apekatter som finnes. Flott med bildesøk på google.

Vanndråper på kløverblad

Vanndråper på kløverblad
flott å se hvordan lyset gjenspeiles i vanndråpene på bladene

krokodille krakk til Jesper

krokodille krakk til Jesper
denne krakken er malt etter fotografi jeg fant på googlebildesøk. Utfordring da jeg aldri har sett eller malt krokodille før.

blomster

blomster
disse flotte blomstene er noe jeg ønsker å male på ett bord, men for mange ideer og for liten tid

litt større bilde av apekatten

litt større bilde av apekatten

litt større bilde av elefanten

litt større bilde av elefanten

bamse krakk til Emma

bamse krakk til Emma
Denne krakken malte jeg på bestilling for en arbeidskollega. Motivet er hentet fra bok av Debbie Mitchell

landskap på ett serveringsbrett

landskap på ett serveringsbrett
en utfordring å male landskap, har aldri gjort det før, frister til gjentagelse

Løve malt på krakk

Løve malt på krakk
Løven ble malt til niesen til en venninne. Motivet er også hentet fra fotografi på google. Vanskelig å få til fin pels synes jeg....

Figaro krakk malt til Saga

Figaro krakk malt til Saga
enkelt og greit motiv å male , da det ikke er skyggelegging eller highlighting.

utsikt til Sandnes fra Dale

utsikt til Sandnes fra Dale
flott tur område på Dale i Sandnes. passelige løyper å gå for barnefamilier.

Elefant

Elefant
denne krakken med elefant motiv ble malt på bestilling til en venninne. Hører til i samme bestilling som krakkene vist lenger ned på siden med ape og løvemotiv. Motivet ble inspiret fra en serviett med bilde av en elefant, artig hvor det går an å finne inspirasjon ?